De graaf van Montecristo

Prijs € 29,99

Levertijd: 2-3 werkdagen

Alexandre Dumas

Paperback | December 2012 |

'Het meeslependste boek ooit over wraakneming uit de wereldliteratuur.' - A.F.Th. van der Heijden Het leven lacht de jonge zeeman Edmond Dantès toe, tot jaloerse 'vrienden' hem, op de dag van zijn verloving, valselijk van landverraad beschuldigen. Hij wordt ten onrechte opgesloten in de donkere kerkers van het Château d'If, waar hij veertien jaar zucht om gerechtigheid. Zijn te betreuren verloofde Mercédès heeft ondertussen, na jaren van trouw aan Dantès, toegestemd in een vreugdeloos huwelijk met zijn huichelachtige vijand Fernand. Als Dantès hoort van een verborgen schat op het eiland Montecristo, besluit hij te ontsnappen, de schat in handen te krijgen en deze te gebruiken om wraak te nemen op de drie mannen die hem in het verderf hebben gestort. Vertaler Jan H. Mysjkin kreeg voor deze eerste integrale vertaling van De graaf van Montecristo in het Nederlands de prestigieuze Elly Jaffé Prijs. 'Geen roman zo romantisch als De graaf van Montecristo. Lees dit boek!' - NRC Handelsblad 'Een leven zonder Montecristo is toch ondenkbaar? Voordat u het weet, zit u weer in het verhaal verstrikt en moet u elfhonderd meest adembenemende pagina's mee naar het onherroepelijke einde. Wat een graaf, wat een wraak, wat een boek.*****' - Het Parool 'Een van de boeiendste verhalen ooit [...] op het puntje van je stoel [...] geen passage overbodig [...] Mysjkins vertaling leest geweldig.*****' - Metro 'Een verrukkelijke avonturenroman vol vaart, romance en verre oorden.' - Trouw

Alexandre Dumas
LJ Veen Klassiek
9789020413021