Yoga als levenskunst

de weg naar heelheid, innerlijke vrede en totale vrijheid

Prijs € 27,95

B.K.S. Iyengar, John J. Evans, Douglas Abrams

Paperback | Maart 2007 |

‘Yoga maakt het mogelijk opnieuw een gevoel van heelheid in het leven te ontdekken, waarbij je niet het gevoel hebt dat je constant bezig bent de brokstukken aan elkaar te passen. Yoga zorgt voor een innerlijke vrede die niet wordt verstoord en vertroebeld door de eindeloze spanningen en worstelingen van het leven. Door yoga kan men een nieuw soort vrijheid vinden waarvan je misschien niet eens wist dat ze bestond.’- citaat uit de inleiding Yoga als levenskunt beschrijft in zeven hoofdstukken de weg naar heelheid, innerlijke vrede en totale vrijheid. B.K.S. Iyengar, door de BBC geroemd als ‘de Michelangelo van yoga’, roept de lezer op ‘de grote stroom over te steken van de oever van onwetendheid naar de oever van kennis en wijsheid’. Vijftig jaar geleden kwam Iyengar naar het Westen om Licht te laten schijnen op Yoga. Nu presenteert hij in dit indrukwekkende boek zijn ervaringen van een halve eeuw om Licht te laten schijnen het Leven. B.K.S. Iyengar is een van’s werelds vooraanstaande yogaleraren en de schrijver van het bestverkopende yogaboek aller tijden, Yoga Dipika (Light on Yoga). Hij heeft cultuuriconen en wereldleiders onderwezen en ook duizenden leraren, die zijn modernisering en verfijning van de yoga tot in alle uithoeken van de wereld hebben verspreid. Hij was een van de eerste leraren die yoga in het Westen introduceerden en er zijn nu wereldwijd honderden centra waar Iyengar-yoga wordt onderricht. Royalties die voortvloeien uit de verkoop van dit boek schenkt de auteur aan goede doelen in zijn geboortedorp Bellur, Karnataka (India).

Altamira-Becht
9789069637136
Maart 2007
336

‘Yoga maakt het mogelijk opnieuw een gevoel van heelheid in het leven te ontdekken, waarbij je niet het gevoel hebt dat je constant bezig bent de brokstukken aan elkaar te passen. Yoga zorgt voor een innerlijke vrede die niet wordt verstoord en vertroebeld door de eindeloze spanningen en worstelingen van het leven. Door yoga kan men een nieuw soort vrijheid vinden waarvan je misschien niet eens wist dat ze bestond.’- citaat uit de inleiding
Yoga als levenskunt beschrijft in zeven hoofdstukken de weg naar heelheid, innerlijke vrede en totale vrijheid. B.K.S. Iyengar, door de BBC geroemd als ‘de Michelangelo van yoga’, roept de lezer op ‘de grote stroom over te steken van de oever van onwetendheid naar de oever van kennis en wijsheid’. Vijftig jaar geleden kwam Iyengar naar het Westen om Licht te laten schijnen op Yoga. Nu presenteert hij in dit indrukwekkende boek zijn ervaringen van een halve eeuw om Licht te laten schijnen het Leven.
B.K.S. Iyengar is een van’s werelds vooraanstaande yogaleraren en de schrijver van het bestverkopende yogaboek aller tijden, Yoga Dipika (Light on Yoga). Hij heeft cultuuriconen en wereldleiders onderwezen en ook duizenden leraren, die zijn modernisering en verfijning van de yoga tot in alle uithoeken van de wereld hebben verspreid. Hij was een van de eerste leraren die yoga in het Westen introduceerden en er zijn nu wereldwijd honderden centra waar Iyengar-yoga wordt onderricht. Royalties die voortvloeien uit de verkoop van dit boek schenkt de auteur aan goede doelen in zijn geboortedorp Bellur, Karnataka (India).

Altamira-Becht
9789069637136
Maart 2007