Snelle interpretatie van ECG's

een nieuwe, vereenvoudige benadering van het lezen van elektrocardiogrammen

Prijs € 40,95

Dale Dubin

Paperback | April 2011 |

Het elektrocardiogram is bij de diagnose en de behandeling van hartafwijkingeneen belangrijk hulpmiddel. Er worden zelfs zo veel ecg's gemaakt, dat het idee kan ontstaan dat hetbeoordelen ervan 'even' kan worden geleerd. Toch is dit niet het geval: elk ecg is uniek. Het is dan ook nodig te weten hoe het ecg ontstaat om tot een verantwoorde conclusie te komen.Rapid Interpretation of EKG's, waarvan dit boek de Nederlandse vertaling is, wordt al meer dan vijfendertig jaar internationaal op grote schaal verkocht en gebruikt in 46 talen. Dale Dubin beschrijft op heldere, systematische wijze een aantal belangrijke grondbeginselen van de elektrocardiografie.Op basis van deze beginselen wordt de snelle interpretatie van ecg's op logische wijze opgebouwd. De Rotterdamse cardioloog Jaap Deckers heeft het boek aangepast aan de Nederlandse situatie. In deze vierde druk van Snelle interpretatie van ECG's zijn vooral de hoofdstukken over hartritme en een aantal commentaren bij de voorbeeld-ecg's achter in het boek op specifieke plaatsen gewijzigd, zonder dat daarbij afbreuk is gedaan aan de systematiek van Dubin. De verwachting is dat daarmee de bruikbaarheid van het boek voor de Nederlandse markt vergroot wordt. Bovendien is nu de gehele uitgave in kleur uitgevoerd.(Basis)artsen, verpleegkundigen en ambulancepersoneel moeten op grond van veranderingen in het elektrocardiogram vaak snel beslissingen nemen. Snelle interpretatie van ECG's is daarbij een betrouwbare raadgever, en ook andere medische beroepsgroepen zullen het graag als naslagwerk gebruiken.

Dale Dubin
Bohn Stafleu van Loghum (RB)
9789035232198
April 2011
Studieboek

Het elektrocardiogram is bij de diagnose en de behandeling van hartafwijkingen
een belangrijk hulpmiddel. Er worden zelfs zo veel ecg's gemaakt, dat het idee kan ontstaan dat het
beoordelen ervan 'even' kan worden geleerd. Toch is dit niet het geval: elk ecg is uniek. Het is dan ook nodig te weten hoe het ecg ontstaat om tot een verantwoorde conclusie te komen.

Rapid Interpretation of EKG's, waarvan dit boek de Nederlandse vertaling is, wordt al meer dan vijfendertig jaar internationaal op grote schaal verkocht en gebruikt in 46 talen. Dale Dubin beschrijft op heldere, systematische wijze een aantal belangrijke grondbeginselen van de elektrocardiografie.
Op basis van deze beginselen wordt de snelle interpretatie van ecg's op logische wijze opgebouwd. De Rotterdamse cardioloog Jaap Deckers heeft het boek aangepast aan de Nederlandse situatie. In deze vierde druk van Snelle interpretatie van ECG's zijn vooral de hoofdstukken over hartritme en een aantal commentaren bij de voorbeeld-ecg's achter in het boek op specifieke plaatsen gewijzigd, zonder dat daarbij afbreuk is gedaan aan de systematiek van Dubin. De verwachting is dat daarmee de bruikbaarheid van het boek voor de Nederlandse markt vergroot wordt. Bovendien is nu de gehele uitgave in kleur uitgevoerd.

(Basis)artsen, verpleegkundigen en ambulancepersoneel moeten op grond van veranderingen in het elektrocardiogram vaak snel beslissingen nemen. Snelle interpretatie van ECG's is daarbij een betrouwbare raadgever, en ook andere medische beroepsgroepen zullen het graag als naslagwerk gebruiken.

Dale Dubin
Bohn Stafleu van Loghum (RB)
9789035232198