Dominicus Schotland

Prijs € 22,99

Frans T. Stoks

Paperback | Mei 2017 |

In dit boek worden 37 bergtochten in Schotland, Wales en Engeland beschreven, waarvan 11 meerdaagse tochten en 26 dagtochten - bij elkaar 83 dagen bergwandelen. Aangezien Schotland de meeste ruwe bergen telt, zijn daarvan vijf gebieden opgenomen: de eenzame Noordwestelijke Hooglanden, de populaire Cairngorms, de magische bergen rond Ben Nevis en Glencoe, het rotsige eiland Skye en het verrassende eiland Arran. Van Wales worden de weidse Brecon Beacons en het alpiene Snowdonia beschreven. En van Engeland komt het uiterst gevarieerde Lake District aan bod. Elke tocht is voorzien van een korte karakteristiek en een uitgebreide beschrijving plus noodzakelijke wandelinformatie, zoals hoe je er komt, welke kaart je nodig hebt en waar je kunt overnachten. De tochtbeschrijvingen worden afgewisseld met levendige kaders. waarin aan de tochten gerelateerde achtergrondinformatie en anekdotes staan. Verder vind je vooral veel inspiratie en tips over het Britse weer, het wildkamperen, de bothy's en het navigeren zonder paden. De Britse bergen mogen relatief gezien niet hoog zijn, ruig zijn ze zeker. Hopelijk vormt dit boek voor de lezer een inspiratiebron om bewust die natuur op te zoeken, er deel van uit te maken en haar te respecteren.Jolanda Linschooten (www.OutdoorFoto.nl) is freelance fotograaf en auteur. Zij maakte o.a. reportages voor National Geographic Adventure en National Geographic Traveler, en bovendien verschenen er van haar hand diverse boeken. Als beroepsavonturier maakt zij wildernisexpedities, waarover ze multimediapresentaties geeft. Ook verzorgt zij fotoworkshops. Tijdens de spannende Britse bergtochten die Jolanda voor deze gids eerst liep, ontdekte zij dat er zelfs op een overbevolkt eiland als Groot-Brittannië verrassend veel wildernis te beleven valt - voor iedereen bereikbaar en dicht bij huis!

Frans T. Stoks
Dominicus
9789025763541
Mei 2017
344

In dit boek worden 37 bergtochten in Schotland, Wales en Engeland beschreven, waarvan 11 meerdaagse tochten en 26 dagtochten - bij elkaar 83 dagen bergwandelen. Aangezien Schotland de meeste ruwe bergen telt, zijn daarvan vijf gebieden opgenomen: de eenzame Noordwestelijke Hooglanden, de populaire Cairngorms, de magische bergen rond Ben Nevis en Glencoe, het rotsige eiland Skye en het verrassende eiland Arran. Van Wales worden de weidse Brecon Beacons en het alpiene Snowdonia beschreven. En van Engeland komt het uiterst gevarieerde Lake District aan bod. Elke tocht is voorzien van een korte karakteristiek en een uitgebreide beschrijving plus noodzakelijke wandelinformatie, zoals hoe je er komt, welke kaart je nodig hebt en waar je kunt overnachten. De tochtbeschrijvingen worden afgewisseld met levendige kaders. waarin aan de tochten gerelateerde achtergrondinformatie en anekdotes staan. Verder vind je vooral veel inspiratie en tips over het Britse weer, het wildkamperen, de bothy's en het navigeren zonder paden. De Britse bergen mogen relatief gezien niet hoog zijn, ruig zijn ze zeker. Hopelijk vormt dit boek voor de lezer een inspiratiebron om bewust die natuur op te zoeken, er deel van uit te maken en haar te respecteren.

Jolanda Linschooten (www.OutdoorFoto.nl) is freelance fotograaf en auteur. Zij maakte o.a. reportages voor National Geographic Adventure en National Geographic Traveler, en bovendien verschenen er van haar hand diverse boeken. Als beroepsavonturier maakt zij wildernisexpedities, waarover ze multimediapresentaties geeft. Ook verzorgt zij fotoworkshops. Tijdens de spannende Britse bergtochten die Jolanda voor deze gids eerst liep, ontdekte zij dat er zelfs op een overbevolkt eiland als Groot-Brittannië verrassend veel wildernis te beleven valt - voor iedereen bereikbaar en dicht bij huis!

Frans T. Stoks
Dominicus
9789025763541