Handboek ContentStrategie

boeien en binden met een praktische contentstrategie

Prijs € 33,95

Patrick Petersen

Paperback | December 2014 |

Bestseller auteur, ondernemer, columnist, consultant, spreker en docent Patrick Petersen (1972) is ervaren online en content strateeg. Hij is praktiseert zijn ervaring en inzichten als docent online strategie, social media, content strategie maar vooral als online marketeer. Petersen denkt en schrijft doelgericht vanuit de mix van middelen en is op Twitter beter bekend als @Onlinemarketeer. Ook is hij energiek content creator, content curator en storyteller. De auteur is bekend van zijn bestseller Handboek Online Marketing. Met zijn bureaus AtMost.nl en AtMost.TV voorziet de expert organisaties zoals Educator, de Heineken Music Hall, De Hypotheekshop, Heijmans, Obvion, Bouwfonds, DELTA, Dynamis, Hästens, SNS Reaal, Gemeente Rotterdam, de Roterogroep van een werkende content strategie. De bevlogen online marketeer is tevens fanatiek (video)blogger op onder andere Marketingfacts.nl, DutchCowboys.nl,TheNextWeb.nl en SocialMedia.nl. In het kader van visual storytelling maakt hij met AtMost.TV honderden video's per jaar die in content campagnes effectief worden ingezet. Het Handboek Content Strategie (#HCS) neemt de gebruiker mee in een boeiend verhaal dat voor bewustwording, betrokkenheid, beslissing en binding zorgt. Modellen, onderzoeken, voorbeelden en cases nemen de lezer mee langs mee in een vertaalslag van content strategie naar content marketing naar tactiek en campagne. De branded, naar curated en user generated content, de tactieken voor meer engaging content en een groot aantal marketingmodellen helpen de lezer een strategie om te zetten tot een content marketingcampagne. Het 6C-model, het SOCCER-model, het positieve effect op de zoekmachinemarketing en social influence plus Petersen zijn model van Boeien & Binden vormen een rode draad. Het management- en studieboek is gevuld met infographics, grafi sche modellen en meer illustraties die boeien. Cases komen onder andere van de hand van Landal GreenParks, Philips, De Hypotheekshop,AtMost.TV en de TU Delft. Het handboek predikt waar het over praat; zo is het #HCS vindbaar op Twitter (@HandboekContent), kent het boek een eigen Pinterest vol infographics en visuele aanvullingen bij het boek. De blog www.handboekcontentstrategie.nl biedt ook nog eens extra video's, presentaties en webseminars die zo een het Handboek Content Strategie een relevant crossmediaal karakter geven. Kan jij boeien en binden?

Patrick Petersen
Boom
9789491560866