Jongeren en gaming

over de effecten van games, nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen

Prijs € 29,50

Uitverkocht

E. De Pauw,

Paperback | Augustus 2008 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Computergames staan onmisken¬baar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een sub¬cultureel en ‘nerdy’ nicheproduct naar een mainstream cultuurpro¬duct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respec¬tabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke dis¬cours beladen met de zonden van Egypte.Reden genoeg voor het Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspecten-onderzoek (viWTA, Samenleving en Technologie) om een studie op te starten over alle maatschappelijkrelevante aspecten van dit debat: de effecten van games, de mogelijkheden tot het vormen van nieuwe sociale netwerken en de educatieve kansen die games bieden. De overzichtsstudie Jongeren en gaming. Ze krijgen er niet genoeg van!, werd uitgevoerd door het Expertisecentrum Maatschappelijke Veiligheid (KATHO-Ipsoc, Kort¬rijk), de onderzoekscel Digital Arts & Entertainment (HOWEST-PIH, Kortrijk) en de onderzoeksgroep Cultuur & Educatie (UGent). Dit boek vormt de neerslag van deze studie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
E. De Pauw,
Uitgever
Acco, Uitgeverij
ISBN
9789033470318
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
176

Beschrijving

Computergames staan onmisken¬baar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een sub¬cultureel en ‘nerdy’ nicheproduct naar een mainstream cultuurpro¬duct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respec¬tabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke dis¬cours beladen met de zonden van Egypte.Reden genoeg voor het Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspecten-onderzoek (viWTA, Samenleving en Technologie) om een studie op te starten over alle maatschappelijkrelevante aspecten van dit debat: de effecten van games, de mogelijkheden tot het vormen van nieuwe sociale netwerken en de educatieve kansen die games bieden. De overzichtsstudie Jongeren en gaming. Ze krijgen er niet genoeg van!, werd uitgevoerd door het Expertisecentrum Maatschappelijke Veiligheid (KATHO-Ipsoc, Kort¬rijk), de onderzoekscel Digital Arts & Entertainment (HOWEST-PIH, Kortrijk) en de onderzoeksgroep Cultuur & Educatie (UGent). Dit boek vormt de neerslag van deze studie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
E. De Pauw,
Uitgever
Acco, Uitgeverij
ISBN
9789033470318
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
176

Actuele bestsellers!

  • 22,99
  • 18,99
  • 24,99
  • 23,00
  • 15,00
  • 15,99
  • 18,99
  • 15,00
  • 23,99
  • 24,99