Honderd jaar eenzaamheid

Prijs € 19,99

Gabriel Garcia Marquez, Gabriel García Márquez

Hardback | November 2008 |

Honderd jaar eenzaamheid is het meesterwerk van Gabriel García Márquez. Het is het exotische en tragische verhaal van de talrijke generaties Buendía"s, die hun stad Macondo op het moeras veroverd hebben, ruim een eeuw voordat de stad haar apocalyptische einde vindt. Natuurrampen, exploitatie en meedogenloze oorlogen bepalen de geschiedenis van het geslacht Buendía, waarvan de stichter José Arcadio, een alles beproevende amateur/alchemist, onder andere bewijst dat de wereld rond is, een zinvolle, zij het late ontdekking. "Het droomboek van een geniaal verteller." Bernlef Gabriel García Márquez ontving in 1982 de Nobelprijs voor literatuur. Hij schreef meer dan vijfentwintig boeken, waaronder De kolonel krijgt nooit post, Honderd jaar eenzaamheid en Over de liefde en andere duivels. Ter ere van zijn tachtigste verjaardag verschenen zijn romans en verhalen in een cassette.

J.M. Meulenhoff
9789029083409
November 2008
491

Honderd jaar eenzaamheid is het meesterwerk van Gabriel García Márquez. Het is het exotische en tragische verhaal van de talrijke generaties Buendía"s, die hun stad Macondo op het moeras veroverd hebben, ruim een eeuw voordat de stad haar apocalyptische einde vindt. Natuurrampen, exploitatie en meedogenloze oorlogen bepalen de geschiedenis van het geslacht Buendía, waarvan de stichter José Arcadio, een alles beproevende amateur/alchemist, onder andere bewijst dat de wereld rond is, een zinvolle, zij het late ontdekking.

"Het droomboek van een geniaal verteller." Bernlef

Gabriel García Márquez ontving in 1982 de Nobelprijs voor literatuur. Hij schreef meer dan vijfentwintig boeken,
waaronder De kolonel krijgt nooit post, Honderd jaar eenzaamheid en Over de liefde en andere duivels. Ter ere van