Brugklas bikkels

relaxed en zelfverzekerd naar de middelbare school

Prijs € 15,40

Inke Brugman, Bregje Swinkels

Paperback | Oktober 2013 |

Over het boek:Zie jij ook een beetje op tegen de 'grote overstap' naar de middelbare school? Of ben je net begonnen in het eerste jaar en heb je nog wat bibbers? Dan is dit een boek voor jou! Er zijn namelijk heel wat trucjes om aan nieuwe dingen te beginnen. Iedereen kan het leren, dus jij ook! Maar de 'grote' school is niet alleen maar eng natuurlijk. Er verandert weliswaar veel, maar ook veel ten goede. Wat dacht je van nieuwe vrienden, meer eigen beslissingen ...?In dit boek vind je handige tips en trucs om relaxed en zelfverzekerd met de grootste veranderingen om te gaan en lees je ook meteen wat je beter niet (meer) kunt doen op het middelbaar onderwijs.Brugklas Bikkels is een boek voor aankomende brugklassers (eerstejaars middelbaar) die zich stevig, sociaal vaardig en zelfverzekerd willen opstellen. Met behulp van principes uit de cognitieve gedragstherapie worden de veranderingen behandeld en worden duidelijke tools gegeven hoe hiermee om te gaan. De eerste dag en omgaan met nieuwe leraren, vrienden maken, chillen in de pauze, omgaan met pesters, social media en meer. Een bikkel is een doorzetter.Over de auteur(s):Inke Brugman is orthopedagoog en oprichter van Spectrum Brabant, gevestigd in Eindhoven. Daar ontwikkelde zij samen met Bregje Swinkels de training Brugklas Bikkels.Bregje Swinkels werkt bij Spectrum Brabant als studiecoach en prestatiepsycholoog.De tekeningen zijn van Roger van der Weide. Hij is afgestudeerd aan De Eindhovense School (tegenwoordig Sint-Lucas) en de Unit Academie en werkt nu als animator.

5-okt-2013

lisa reitsma

Inke Brugman, Bregje Swinkels
Garant
9789044130751
Oktober 2013
Studieboek
81

Over het boek:

Zie jij ook een beetje op tegen de 'grote overstap' naar de middelbare school? Of ben je net begonnen in het eerste jaar en heb je nog wat bibbers? Dan is dit een boek voor jou! Er zijn namelijk heel wat trucjes om aan nieuwe dingen te beginnen. Iedereen kan het leren, dus jij ook! Maar de 'grote' school is niet alleen maar eng natuurlijk. Er verandert weliswaar veel, maar ook veel ten goede. Wat dacht je van nieuwe vrienden, meer eigen beslissingen ...?
In dit boek vind je handige tips en trucs om relaxed en zelfverzekerd met de grootste veranderingen om te gaan en lees je ook meteen wat je beter niet (meer) kunt doen op het middelbaar onderwijs.

Brugklas Bikkels is een boek voor aankomende brugklassers (eerstejaars middelbaar) die zich stevig, sociaal vaardig en zelfverzekerd willen opstellen. Met behulp van principes uit de cognitieve gedragstherapie worden de veranderingen behandeld en worden duidelijke tools gegeven hoe hiermee om te gaan. De eerste dag en omgaan met nieuwe leraren, vrienden maken, chillen in de pauze, omgaan met pesters, social media en meer. Een bikkel is een doorzetter.

Over de auteur(s):

Inke Brugman is orthopedagoog en oprichter van Spectrum Brabant, gevestigd in Eindhoven. Daar ontwikkelde zij samen met Bregje Swinkels de training Brugklas Bikkels.
Bregje Swinkels werkt bij Spectrum Brabant als studiecoach en prestatiepsycholoog.
De tekeningen zijn van Roger van der Weide. Hij is afgestudeerd aan De Eindhovense School (tegenwoordig Sint-Lucas) en de Unit Academie en werkt nu als animator.

5-okt-2013

lisa reitsma

super handig!

Dit boek voor mijn dochter aangeschaft. Harstikke leuk boek! Ze heeft het zelf gelezen en vond het leuk. Ik heb het zelf ook gelezen en kan har nu goed helpen. Echt heel leuk en een aanrader voor alle brugklassers.

Inke Brugman, Bregje Swinkels
Garant
9789044130751