Prijs | € 59,50 |
Uitverkocht
Hardback | Augustus 2007 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Over de cultuurhistorische betekenis van kunstreproductie in de negentiende-eeuwse kunstwereld
Kunstenaars zijn vaak vooral beroemd geworden dankzij de vele prenten en foto’s van hun werk. Toch is van deze reproducties zelf nog maar weinig bekend. Hoe werden de reproducties gemaakt, verspreid en beoordeeld door het publiek.
Verhoogt gaat in deze fascinerende studie dieper in op de cultuurhistorische betekenis van kunstreproductie in de negentiende-eeuwse kunstwereld. Aan de hand van drie casestudies over Ary Scheffer, Jozef Israels en Lourens Alma-Tadema wordt in beeld gebracht hoe deze drie kunstenaars in respectievelijk Frankrijk, Nederland en Engeland omgingen met de reproductie van hun werk. Verhoogt belicht daarmee een belangrijk - maar nog grotendeels onbekend - aspect van de kunstwereld.
Specificaties
- Auteur
- R. Verhoogt
- Uitgever
- Amsterdam University Press
- ISBN
- 9789053569139
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- Augustus 2007
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Engelstalig
- Aantal Pagina's
- 718
Beschrijving
Over de cultuurhistorische betekenis van kunstreproductie in de negentiende-eeuwse kunstwereld
Kunstenaars zijn vaak vooral beroemd geworden dankzij de vele prenten en foto’s van hun werk. Toch is van deze reproducties zelf nog maar weinig bekend. Hoe werden de reproducties gemaakt, verspreid en beoordeeld door het publiek.
Verhoogt gaat in deze fascinerende studie dieper in op de cultuurhistorische betekenis van kunstreproductie in de negentiende-eeuwse kunstwereld. Aan de hand van drie casestudies over Ary Scheffer, Jozef Israels en Lourens Alma-Tadema wordt in beeld gebracht hoe deze drie kunstenaars in respectievelijk Frankrijk, Nederland en Engeland omgingen met de reproductie van hun werk. Verhoogt belicht daarmee een belangrijk - maar nog grotendeels onbekend - aspect van de kunstwereld.
Kunstenaars zijn vaak vooral beroemd geworden dankzij de vele prenten en foto’s van hun werk. Toch is van deze reproducties zelf nog maar weinig bekend. Hoe werden de reproducties gemaakt, verspreid en beoordeeld door het publiek.
Verhoogt gaat in deze fascinerende studie dieper in op de cultuurhistorische betekenis van kunstreproductie in de negentiende-eeuwse kunstwereld. Aan de hand van drie casestudies over Ary Scheffer, Jozef Israels en Lourens Alma-Tadema wordt in beeld gebracht hoe deze drie kunstenaars in respectievelijk Frankrijk, Nederland en Engeland omgingen met de reproductie van hun werk. Verhoogt belicht daarmee een belangrijk - maar nog grotendeels onbekend - aspect van de kunstwereld.
Schrijf een recensie
Specificaties
- Auteur
- R. Verhoogt
- Uitgever
- Amsterdam University Press
- ISBN
- 9789053569139
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- Augustus 2007
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Engelstalig
- Aantal Pagina's
- 718