Vonk (e-Book)

een noodlottige liefde

Prijs € 0,00

Steffie van den Oord

EPUB met digitaal watermerk | November 2013 |

Anna Maria Vonk, moeder van vier kinderen, staat op het schavot met haar minnaar: de dichterlijke luitenant Behr. Ze zijn schuldig bevonden aan de moord op haar man. Het is 1713. De Grote Markt van Nijmegen stroomt vol. Vermoordde haar minnaar – een vrijbuiter – de vader van haar kinderen? Was zij medeplichtig? Driehonderd jaar later lezen de processtukken van de ‘liefdesmoord’ als een shakespeariaans drama over verleiding en verraad. Met dwingende liefdesbrieven die dienden als bewijsstukken, met geruchtmakende getuigenissen, en een met bloed ondertekende verklaring waarmee de luitenant Anna Maria wilde verleiden om haar kinderen te verlaten. Steffie van den Oord vertelt dit noodlottige liefdesverhaal en rechtbankdrama met verve. Vonk is historische non-fictie van het spannendste soort.

Steffie van den Oord
Atlas Contact
9789045024806
November 2013
8901781 bytes
1

1-nov-2013

Ingrid Poisson

Intriest

Alhoewel ik de schrijfstijl in het begin heel moeilijk kon volgen, omwille van de Shakesperiaanse invloed en de verouderde spelling, verdient de schrijfster toch wel een pluim om in deze trend haar boek door te zetten. Helemaal niet makkelijk. Naarmate ik verder las, paste het zich wel aan en las het dan ook wel vlotter. Het is een intriest verhaal over een liefde die niet mag en voor die tijden zeker niet kon. Twijfels, hoop, leugens en bedrog wisselen zich af en met ieder personage in het verhaal krijg je wel affectie. Het lot beslist natuurlijk anders.

Steffie van den Oord
Atlas Contact
9789045024806