Bewustworden

de ontwikkeling van de mens

Prijs € 18,50

Huub Klinkenberg

Paperback | Mei 2014 |

Miljarden jaren geleden heeft de geest zich van de Bron afgescheiden. Tijdens deze afscheiding is de ziel ontstaan. Maar waarom eigenlijk? Het boek Bewustworden behandelt de geschiedenis van de mens en geeft aan welke bewustzijnsvormen de huidige mens in zijn ontwikkeling heeft doorlopen; en wat de mens nog te gaan heeft. De periode tussen de levens op aarde wordt toegelicht en de auteur gaat in op vragen als: wat houdt geboorte en sterven eigenlijk in? Hoe verhoudt zich dat tot karma en levensplan? En hoe werkt ons energiesysteem van chakra’s en aura? 'Het boek beschrijft de ontwikkeling van de mens vanuit een esoterisch perspectief. Auteur hanteert daarbij een toegankelijke stijl waardoor het ook voor mensen die nog maar niet zozeer thuis zijn in de materie een prachtig naslagwerk is' - aldus een recensie op DagTaak.org.

4-jul-2014

A vanbeekum

Huub Klinkenberg
Boekhandel Jansen & De Feijter / Nieuwe
9789492020017
Mei 2014

Miljarden jaren geleden heeft de geest zich van de Bron afgescheiden. Tijdens deze afscheiding is de ziel ontstaan. Maar waarom eigenlijk?

Het boek Bewustworden behandelt de geschiedenis van de mens en geeft aan welke bewustzijnsvormen de huidige mens in zijn ontwikkeling heeft doorlopen; en wat de mens nog te gaan heeft. De periode tussen de levens op aarde wordt toegelicht en de auteur gaat in op vragen als: wat houdt geboorte en sterven eigenlijk in? Hoe verhoudt zich dat tot karma en levensplan? En hoe werkt ons energiesysteem van chakra’s en aura?

'Het boek beschrijft de ontwikkeling van de mens vanuit een esoterisch perspectief. Auteur hanteert daarbij een toegankelijke stijl waardoor het ook voor mensen die nog maar niet zozeer thuis zijn in de materie een prachtig naslagwerk is' - aldus een recensie op DagTaak.org.

4-jul-2014

A vanbeekum

Onder de indruk!

Meteen vanaf eerste hoofdstuk gegrepen door het 'Goddelijk Plan'. Wat een mooi en helder boek! Het boek heeft mij doen ontwaken. Er viel veel op zijn plaats. Het 'klopt gewoon'. In het boek komen diverse thema's aan bod zoals liefde, bezit, acceptatie, verantwoordelijkheid en angst. De thema's worden aan de hand van een praktijkvoorbeeld ( ervaringen van cliënten uit de praktijk van auteur) weergegeven. Geen moeilijke toestanden in 'Bewustworden' maar voor mij een boek waar iemand mijn taal spreekt, fijn! Wat ik er in ieder geval uit heb gehaald is om 'de andere kant' te zien van wat bij mensen (zo ook mezelf) vaak gewoon onvermogen is. Niet zo snel oordelen dus. Ook jezelf niet. We zijn hier allemaal met een levensplan en hebben allemaal wat te leren. Het is mooi als we elkaar daarvoor de ruimte geven en elkaar daarbij ook waar mogelijk te helpen het plan tot een goed einde te brengen. Zo ook het thema 'acceptatie' kwam erg binnen en vond ik verhelderend. De Chakra's uit het energiesysteem zijn nog wat te hoog gegrepen voor mij en heb ik nog even in de wachtstand gezet! Al met al ben ik me oprecht bewust(er) geworden van datgene wat ik heus altijd heb gevoeld en waar ik ook in geloof, het levensplan dus. Het is fijn dat ik het nu ook besef.

Huub Klinkenberg
Boekhandel Jansen & De Feijter / Nieuwe
9789492020017