Rechten van alle kinderen in makkelijke taal

Prijs € 18,50

Niet beschikbaar

Willemijn Steutel

Hardback | Juni 2016 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Een boek over rechten, speciaal voor kinderen!Elk kind ter wereld heeft rechten. Zoals het recht op onderwijs. En het recht op een veilig thuis. Die rechten zijn opgeschreven in het VN-Verdrag voor de Rechten van het Kind. Bijna alle landen ter wereld hebben dit verdrag ondertekend.Toch is er nog veel mis met kinderrechten. Niet alleen in arme landen. Ook in Nederland. Lang niet alle kinderen (en hun ouders!) weten dat ze bepaalde rechten hebben. Weten kinderen bijvoorbeeld dat hun ouders niet in hun telefoon of dagboek mogen kijken zonder hun toestemming? En dat spelen niet alleen leuk is, maar dat ze er ook recht op hebben?In dit boek komen veertig belangrijke kinderrechten aan bod. Ze worden beschreven en uitgelegd, omlijst door herkenbare voorbeelden en veel foto's. Dit alles is natuurlijk zo opgeschreven dat het begrijpelijk is voor kinderen. Zonder moeilijke woorden en lange zinnen. Want ook daar hebben kinderen recht op!

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Willemijn Steutel
Uitgever
Eenvoudig Communiceren B.V.
ISBN
9789086962341
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Juni 2016
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
48

Beschrijving

Een boek over rechten, speciaal voor kinderen!
Elk kind ter wereld heeft rechten. Zoals het recht op onderwijs. En het recht op een veilig thuis. Die rechten zijn opgeschreven in het VN-Verdrag voor de Rechten van het Kind. Bijna alle landen ter wereld hebben dit verdrag ondertekend.
Toch is er nog veel mis met kinderrechten. Niet alleen in arme landen. Ook in Nederland. Lang niet alle kinderen (en hun ouders!) weten dat ze bepaalde rechten hebben. Weten kinderen bijvoorbeeld dat hun ouders niet in hun telefoon of dagboek mogen kijken zonder hun toestemming? En dat spelen niet alleen leuk is, maar dat ze er ook recht op hebben?
In dit boek komen veertig belangrijke kinderrechten aan bod. Ze worden beschreven en uitgelegd, omlijst door herkenbare voorbeelden en veel foto's. Dit alles is natuurlijk zo opgeschreven dat het begrijpelijk is voor kinderen. Zonder moeilijke woorden en lange zinnen. Want ook daar hebben kinderen recht op!

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Willemijn Steutel
Uitgever
Eenvoudig Communiceren B.V.
ISBN
9789086962341
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Juni 2016
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
48

Actuele bestsellers!

  • 25,99
  • 24,99
  • 24,99
  • 23,99
  • 23,00
  • 18,99
  • 15,99
  • 17,50
  • 15,00
  • 17,99