Maria, een vrouw zoals wij

Prijs € 9,95

Ineke ter Heege, Elise Mannah, Elly Zuiderveld-Nieman

Paperback | November 2014 |

Bijzonder geschenkboek over wat Maria, de moeder van Jezus, betekent voor mensen van nu. Ineke ter Heege, Elise Mannah en Elly Zuiderveld-Nieman toeren vanaf november 2014 en in 2015 door het land met de theatervoorstelling De Mariamonologen. Een voorstelling waarin ze hun eigen verhalen over Maria vertellen. Waarbij ze door middel van muziek en voordracht ingaan op de invloed die zij heeft (gehad) op mensen van alle tijden en in het bijzonder op vrouwen van nu. Sommigen zien vooral de hoogzwangere Maria, of de liefdevolle moeder, anderen zien juist een strijdbare Maria of Maria die de Argentijnse dwaze moeders inspireerde. Al deze associaties krijgen een plekje in de voorstelling waardoor het een heel eigentijds karakter krijgt. Het cadeauboek is gebaseerd op de voorstelling, maar staat geheel op zichzelf. Het bevat beelden en liedteksten uit De Mariamonologen maar ook persoonlijke reflecties van Elise, Elly en Ineke. Verder is het cadeauboek aangevuld met inspirerende antwoorden van heel diverse bekende Nederlanders op de vraag: Wie is Maria voor jou? De sprekende fotografie en prachtige schilderijen van Mariska Vos verbinden de teksten aan elkaar en maakt het tot een bijzonder eigentijds geheel. Een cadeauboek voor Maria's van nu. Een prachtig cadeau voor in de decembermaand, maar ook zeer geschikt tijdens de aanloop naar Pasen in 2015. Meer informatie over de voorstelling De Mariamonologen http://www.theatergroepdekern.nl/theaterconcert_de_mariamonologen.html

Ark Media
9789033817366
November 2014