In het hol van de leeuw

mijn verhaal over de machtsstrijd binnen ING

Prijs € 15,99

Jurgen Spelbos

Paperback | September 2013 |

Gebaseerd op 5 beoordelingen

Onthutsend en razend spannend boek over falend bestuur van ING. Ook als e-Book verschenen. In 2000 barst er een enorme strijd los binnen ING over de te varen koers. Het management komt lijnrecht tegenover elkaar te staan. Ego’s doen zich gelden en er wordt informatie naar de pers gelekt om anderen in diskrediet te brengen. Het ene na het andere schandaal haalt de voorpagina’s. De bestuurders raken van de realiteit losgezongen. Zodanig zelfs dat er serieuze plannen voor een overname van ABN Amro worden gemaakt. Eén week voor ING zelf 32 miljard euro staatssteun moest aanvragen en aan de rand van de afgrond belandde. Jurgen Spelbos, voormalig directeur communicatie bij ING, acht de tijd rijp om zijn onthullende verhaal te vertellen. In het hol van de leeuw is het verslag van hoe hij terechtkwam in een keiharde machtsstrijd – en zelf onderuit ging in een bedenkelijk spel. Jurgen Spelbos was directeur communicatie bij ING Bank Nederland. Hij bevond zich in het oog van de storm die binnen de bank woedde. Spelbos werd uiteindelijk zelf een van de slachtoffers van de karaktermoorden die werden gepleegd.

Jurgen Spelbos
Spectrum
9789000333042
September 2013
384

Onthutsend en razend spannend boek over falend bestuur van ING. Ook als e-Book verschenen.

In 2000 barst er een enorme strijd los binnen ING over de te varen koers. Het management komt lijnrecht tegenover elkaar te staan. Ego’s doen zich gelden en er wordt informatie naar de pers gelekt om anderen in diskrediet te brengen. Het ene na het andere schandaal haalt de voorpagina’s. De bestuurders raken van de realiteit losgezongen. Zodanig zelfs dat er serieuze plannen voor een overname van ABN Amro worden gemaakt. Eén week voor ING zelf 32 miljard euro staatssteun moest aanvragen en aan de rand van de afgrond belandde.

Jurgen Spelbos, voormalig directeur communicatie bij ING, acht de tijd rijp om zijn onthullende verhaal te vertellen. In het hol van de leeuw is het verslag van hoe hij terechtkwam in een keiharde machtsstrijd – en zelf onderuit ging in een bedenkelijk spel.

Jurgen Spelbos was directeur communicatie bij ING Bank Nederland. Hij bevond zich in het oog van de storm die binnen de bank woedde. Spelbos werd uiteindelijk zelf een van de slachtoffers van de karaktermoorden die werden gepleegd.

Jurgen Spelbos
Spectrum
9789000333042