Home made winter

Prijs € 19,95

Yvette Van Boven

Paperback | November 2013 |

Gebaseerd op 58 beoordelingen

'Home Made Winter'is een boek vol comfort food. Het is de opvolger van het met lof en prijzen overladen 'Home Made' en maakt samen met 'Home Made Zomer' het jaar rond. Voor dit boek maakte Yvette van Boven, geïnspireerd door haar jeugd in Ierland en haar regelmatige verblijf in Frankrijk, een verzameling van gerechten waar uw hart weer warm van wordt. Ze geeft eenvoudige recepten voor klassiekers waarvan iedereen dacht dat ze lastig te maken zijn, zoals kroketten, pulled pork of appelcider. Stap voor stap begeleidt zij u bij het maken van boter, ossenworst of bijvoorbeeld baileys. Ook komen de winterse feestdagen aan bod waar Yvette een speciale band mee heeft: plumpudding voor Kerstmis, colcannon met Halloween, galette des rois met Driekoningen. Net als bij 'Home Made' verzorgde Yvette alles aan dit uiterst persoonlijke kookboek zelf: ze deed de vormgeving, maakte de illustraties en bereidde alle gerechten voor de fotografie. De prachtige foto's werden gemaakt door haar man, fotograaf Oof Verschuren. Yvette van Boven (Ierland, 1968) woont afwisselend in Amsterdam en Parijs. Haar succesvolle kookboeken, waaronder 'Home Made', werden met prijzen overladen en verschenen in Engelse, Duitse en Franse vertaling. Yvette is freelance foodstylist en receptuurschrijver en heeft samen met haar neef een restaurant in Amsterdam. Daarnaast illustreert ze voor boeken en bladen in binnen- en buitenland.

Yvette Van Boven
Fontaine Uitgevers B.V.
9789059564763
November 2013
256

'Home Made Winter'is een boek vol comfort food. Het is de opvolger van het met lof en prijzen overladen 'Home Made' en maakt samen met 'Home Made Zomer' het jaar rond.

Voor dit boek maakte Yvette van Boven, geïnspireerd door haar jeugd in Ierland en haar regelmatige verblijf in Frankrijk, een verzameling van gerechten waar uw hart weer warm van wordt. Ze geeft eenvoudige recepten voor klassiekers waarvan iedereen dacht dat ze lastig te maken zijn, zoals kroketten, pulled pork of appelcider. Stap voor stap begeleidt zij u bij het maken van boter, ossenworst of bijvoorbeeld baileys. Ook komen de winterse feestdagen aan bod waar Yvette een speciale band mee heeft: plumpudding voor Kerstmis, colcannon met Halloween, galette des rois met Driekoningen.

Net als bij 'Home Made' verzorgde Yvette alles aan dit uiterst persoonlijke kookboek zelf: ze deed de vormgeving, maakte de illustraties en bereidde alle gerechten voor de fotografie. De prachtige foto's werden gemaakt door haar man, fotograaf Oof Verschuren.

Yvette van Boven (Ierland, 1968) woont afwisselend in Amsterdam en Parijs. Haar succesvolle kookboeken, waaronder 'Home Made', werden met prijzen overladen en verschenen in Engelse, Duitse en Franse vertaling. Yvette is freelance foodstylist en receptuurschrijver en heeft samen met haar neef een restaurant in Amsterdam. Daarnaast illustreert ze voor boeken en bladen in binnen- en buitenland.

Yvette Van Boven
Fontaine Uitgevers B.V.
9789059564763