Sjakie en de chocoladefabriek

Prijs € 4,99

Roald Dahl

Paperback | Augustus 2015 |

Gebaseerd op 41 beoordelingen

Sjakie en de chocoladefabriek is het bekendste boek van meesterverteller Roald Dahl. Het beste kinderboek aller tijden is nu verkrijgbaar in een speciale kinderboekenweekuitgave.Als Sjakie een Gouden Toegangskaart vindt in een reep chocola, gaat zijn diepste wens in vervulling. Hij krijgt een rondleiding door de geheimzinnige chocoladefabriek van Willie Wonka, de geweldigste, meest verbazingwekkende snoepfabrikant ooit. Wie zou geen kijkje willen nemen op de plek waar ze opstijglimonade met prik, holle-kiezen-vullende-karamels en aflikbaar behang voor kinderkamers maken? Maar in de chocoladefabriek schuilen ook grote gevaren, zoals voor Caspar Slok, die door een rivier van hete chocolade wordt meegezogen...Geen schrijver ter wereld bedacht zoveel angstaanjagende, onuitstaanbare en fantastische figuren als Roald Dahl. Niet zo gek dus dat kinderen over de hele wereld zijn boeken als De GVR, Sjakie en de chocoladefabriek, Daantje de wereldkampioen, Matilda en De heksen verslinden. En dat terwijl Roald Dahl nooit van plan was om kinderboekenschrijver te worden!Roald Dahl schreef talloze fantastische en veelbekroonde boeken. De grappige tekeningen van sir Quentin Blake maken van elk boek een feest. Roald Dahl was een held in het bedenken van gruwelijke hoofdpersonen, maar de verhalenverteller vond Quentin Blake de beste kinderboekenillustrator ter wereld en zei zelfs: 'Het zijn eerder nog Quentins tekeningen dan mijn eigen beschrijvingen die figuren als de GVR, Bulstronk, meneer Griezel en de Opperheks tot leven hebben gebracht.' 'Roald Dahl geldt als de beste kinderboekenschrijver ter wereld.' - VPRO-gidswww.roalddahl-boeken.nl

Roald Dahl
de Fontein Jeugd
9789026138522
Augustus 2015
176

Sjakie en de chocoladefabriek is het bekendste boek van meesterverteller Roald Dahl. Het beste kinderboek aller tijden is nu verkrijgbaar in een speciale kinderboekenweekuitgave.

Als Sjakie een Gouden Toegangskaart vindt in een reep chocola, gaat zijn diepste wens in vervulling. Hij krijgt een rondleiding door de geheimzinnige chocoladefabriek van Willie Wonka, de geweldigste, meest verbazingwekkende snoepfabrikant ooit. Wie zou geen kijkje willen nemen op de plek waar ze opstijglimonade met prik, holle-kiezen-vullende-karamels en aflikbaar behang voor kinderkamers maken?

Maar in de chocoladefabriek schuilen ook grote gevaren, zoals voor Caspar Slok, die door een rivier van hete chocolade wordt meegezogen...

Geen schrijver ter wereld bedacht zoveel angstaanjagende, onuitstaanbare en fantastische figuren als Roald Dahl. Niet zo gek dus dat kinderen over de hele wereld zijn boeken als De GVR, Sjakie en de chocoladefabriek, Daantje de wereldkampioen, Matilda en De heksen verslinden. En dat terwijl Roald Dahl nooit van plan was om kinderboekenschrijver te worden!

Roald Dahl schreef talloze fantastische en veelbekroonde boeken. De grappige tekeningen van sir Quentin Blake maken van elk boek een feest. Roald Dahl was een held in het bedenken van gruwelijke hoofdpersonen, maar de verhalenverteller vond Quentin Blake de beste kinderboekenillustrator ter wereld en zei zelfs: 'Het zijn eerder nog Quentins tekeningen dan mijn eigen beschrijvingen die figuren als de GVR, Bulstronk, meneer Griezel en de Opperheks tot leven hebben gebracht.'

'Roald Dahl geldt als de beste kinderboekenschrijver ter wereld.' - VPRO-gids

Roald Dahl
de Fontein Jeugd