Kinderbijbel

Prijs € 29,50

E. Kuijt, Evert Kuijt, R. de Jonge

Hardback | April 1991 |

Gebaseerd op 32 beoordelingen

Met ruim 700 pagina's de meest volledige kinderbijbel van dit moment. Negende druk, nu in een nieuwe omslag. De bijbelse boodschap overbrengen op onze kinderen is niet eenvoudig. De bijbelse geschiedenissen vertellen ons immers over mensen die 2000 tot 6000 jaar geleden leefden, een tijd waarvan wij ons nauwelijks een voorstelling kunnen maken. Daarbij staat de taal van de Bijbel vaak veraf van onze taal. Het is daarom goed bij het onderwijzen van onze kinderen gebruik te maken van hulpmiddelen als kinderbijbels. De Kinderbijbel van Evert Kuijt is al vele jaren dé kinderbijbel in tal van christelijke gezinnen. Ouders die zelf opgroeiden bij deze kinderbijbel, lezen nu hun kinderen voor uit hetzelfde boek. De kracht van deze kinderbijbel ligt in de eerste plaats in zijn volledigheid. In ruim 700 pagina's vertelt de auteur vrijwel alle bijbelse geschiedenissen, inclusief de levens van de bekendste profeten en het ontstaan van de eerste christengemeenten. Daarnaast weet Evert Kuijt als geen ander een brug te slaan tussen de taal van de Bijbel en de taal van nu. Nauw aansluitend bij de bijbeltekst weet hij op een boeiende en hedendaagse wijze de boodschap over te brengen. En ten derde is deze kinderbijbel een uitstekend middel de kinderen in de bijbel te onderwijzen dankzij de vragen die achter ieder hoofdstuk staan.

E. Kuijt, Evert Kuijt, R. de Jonge
Boekencentrum
9789023908173
April 1991

Met ruim 700 pagina's de meest volledige kinderbijbel van dit moment. Negende druk, nu in een nieuwe omslag.

De bijbelse boodschap overbrengen op onze kinderen is niet eenvoudig. De bijbelse geschiedenissen vertellen ons immers over mensen die 2000 tot 6000 jaar geleden leefden, een tijd waarvan wij ons nauwelijks een voorstelling kunnen maken. Daarbij staat de taal van de Bijbel vaak veraf van onze taal. Het is daarom goed bij het onderwijzen van onze kinderen gebruik te maken van hulpmiddelen als kinderbijbels. De Kinderbijbel van Evert Kuijt is al vele jaren dé kinderbijbel in tal van christelijke gezinnen. Ouders die zelf opgroeiden bij deze kinderbijbel, lezen nu hun kinderen voor uit hetzelfde boek. De kracht van deze kinderbijbel ligt in de eerste plaats in zijn volledigheid. In ruim 700 pagina's vertelt de auteur vrijwel alle bijbelse geschiedenissen, inclusief de levens van de bekendste profeten en het ontstaan van de eerste christengemeenten. Daarnaast weet Evert Kuijt als geen ander een brug te slaan tussen de taal van de Bijbel en de taal van nu. Nauw aansluitend bij de bijbeltekst weet hij op een boeiende en hedendaagse wijze de boodschap over te brengen. En ten derde is deze kinderbijbel een uitstekend middel de kinderen in de bijbel te onderwijzen dankzij de vragen die achter ieder hoofdstuk staan.

E. Kuijt, Evert Kuijt, R. de Jonge
Boekencentrum
9789023908173