Het Maya mysterie

Prijs € 17,50

James Rollins

Hardback | Juni 2010 |

•‘Zoals in de Horowitz-boeken loodst Rollins de lezer door grootse en bijna onmogelijke avonturen. Dit heeft alles: avontuur, gevaar, verkenning, opwinding, geschiedenis en nog heel veel meer.’ Children’s Literature •‘Een echte pageturner.’ Kirkus Reviews Jake en Kady’s ouders, beiden toonaangevend archeoloog, zijn spoorloos verdwenen in Yucatan, Mexico. Daar verrichtten zij onderzoek naar de oude Maya-beschaving. Nooit heeft iemand meer iets van hen gehoord, totdat Jake en Kady een mysterieuze envelop ontvangen. In de envelop zitten de notitieboekjes van hun ouders en een in twee stukken gebroken Maya-munt. Niet lang daarna ontvangen zij een uitnodiging voor de opening van een Maya-tentoonstelling in het Museum voor Volkenkunde. Daar gebeurt het: door een magisch ‘stom toeval’ belanden zij in een prehistorische jungle. Maya’s voeren er strijd tegen de Schedelkoning, die kwade bedoelingen heeft en zich alleen gehuld in schaduwen vertoont. Jake en Kady ontdekken aanwijzingen rond de verdwijning van hun ouders. Wat betekent het horloge van hun vader dat in plaats van vooruit achteruit loopt? Leven hun ouders nog? Hoe komen ze terug in hun eigen tijd? Maar vooral: waarom achtervolgt de Schedelkoning Jake en Kady? Een ijzingwekkend spannend avontuur in de sfeer van Indiana Jones.

James Rollins
de Fontein Jeugd
9789026127571
Juni 2010
381

•‘Zoals in de Horowitz-boeken loodst Rollins de lezer door grootse en bijna onmogelijke avonturen. Dit heeft alles: avontuur, gevaar, verkenning, opwinding, geschiedenis en nog heel veel meer.’ Children’s Literature
•‘Een echte pageturner.’ Kirkus Reviews

Jake en Kady’s ouders, beiden toonaangevend archeoloog, zijn spoorloos verdwenen in Yucatan, Mexico. Daar verrichtten zij onderzoek naar de oude Maya-beschaving. Nooit heeft iemand meer iets van hen gehoord, totdat Jake en Kady een mysterieuze envelop ontvangen. In de envelop zitten de notitieboekjes van hun ouders en een in twee stukken gebroken Maya-munt. Niet lang daarna ontvangen zij een uitnodiging voor de opening van een Maya-tentoonstelling in het Museum voor Volkenkunde. Daar gebeurt het: door een magisch ‘stom toeval’ belanden zij in een prehistorische jungle. Maya’s voeren er strijd tegen de Schedelkoning, die kwade bedoelingen heeft en zich alleen gehuld in schaduwen vertoont. Jake en Kady ontdekken aanwijzingen rond de verdwijning van hun ouders. Wat betekent het horloge van hun vader dat in plaats van vooruit achteruit loopt? Leven hun ouders nog? Hoe komen ze terug in hun eigen tijd? Maar vooral: waarom achtervolgt de Schedelkoning Jake en Kady? Een ijzingwekkend spannend avontuur in de sfeer van Indiana Jones.

James Rollins
de Fontein Jeugd
9789026127571