Doel

Prijs € 29,99

Eliyahu M. Goldratt, J. Cox

Paperback | Juli 2009 |

Wereldwijd vijf miljoen exemplaren verkochtHet doel heeft het managementdenken in de westerse wereld veranderd. Goldratt werd door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot ‘goeroe van de industrie’ en door Business Week tot ‘genie’. Je kunt het boek gerust aanbevelen aan je vrienden in het bedrijfsleven – zelfs aan je baas - maar niet aan je concurrenten. In een spannend detectiveverhaal vecht hoofdpersonage Alex Rogo voor het behoud van zijn bedrijf (en zijn huwelijk). Met hulp van Jonah, een oude vriend uit zijn studententijd, slaagt hij erin om conventionele denkwijzen aan de kant te schuiven en op een originele wijze te handelen. Elk proces blijkt beperkingen te hebben die echte groei en ontwikkeling belemmeren. Het verhaal verklaart de basisprincipes van de beperkingentheorie, de Theory of Constraints, die door Eliyahu Goldratt werd ontwikkeld.Het doel is een boek vol met eyeopeners voor iedere manager die meer zicht wil krijgen op processen in zijn bedrijf.

Eliyahu M. Goldratt, J. Cox
Spectrum
9789049101268
Juli 2009
390

Wereldwijd vijf miljoen exemplaren verkocht

Het doel heeft het managementdenken in de westerse wereld veranderd. Goldratt werd door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot ‘goeroe van de industrie’ en door Business Week tot ‘genie’. Je kunt het boek gerust aanbevelen aan je vrienden in het bedrijfsleven – zelfs aan je baas - maar niet aan je concurrenten.

In een spannend detectiveverhaal vecht hoofdpersonage Alex Rogo voor het behoud van zijn bedrijf (en zijn huwelijk). Met hulp van Jonah, een oude vriend uit zijn studententijd, slaagt hij erin om conventionele denkwijzen aan de kant te schuiven en op een originele wijze te handelen. Elk proces blijkt beperkingen te hebben die echte groei en ontwikkeling belemmeren. Het verhaal verklaart de basisprincipes van de beperkingentheorie, de Theory of Constraints, die door Eliyahu Goldratt werd ontwikkeld.

Het doel is een boek vol met eyeopeners voor iedere manager die meer zicht wil krijgen op processen in zijn bedrijf.

Eliyahu M. Goldratt, J. Cox
Spectrum