De lege stad

historische roman

Prijs € 24,99

Simone van der Vlugt

Hardback | Maart 2015 |

De historische roman 'De lege stad' van schrijfster Simone van der Vlugt is een indrukwekkend boek dat zich afspeelt in Rotterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op 14 mei 1940 wordt Rotterdam getroffen door het zwaarste bombardement dat Nederland heeft gekend. Voor de pasgetrouwde Katja betekent dit het einde van haar onbezorgde leven. Bijna de helft van haar familie komt om. Samen met haar man neemt ze haar overgebleven broertjes en zusjes in huis. Ze is vastbesloten hen door de oorlog heen te helpen. Maar naarmate het leven grimmiger wordt, wordt dit steeds moeilijker.Simone van der Vlugt is een van Nederlands grootste schrijvers van jeugdboeken, thrillers en historische romans. Ze ontving diverse prijzen, waaronder de NS Publieksprijs voor 'Op klaarlichte dag' bewees zich ook als schrijfster van historische romans. Eerder verschenen 'Jacoba, Dochter van Holland' en 'Rode sneeuw in december'. In totaal werden van haar boeken meer dan twee miljoen exemplaren verkocht.

Simone van der Vlugt
Ambo|Anthos
9789026332166
Maart 2015
304

De historische roman 'De lege stad' van schrijfster Simone van der Vlugt is een indrukwekkend boek dat zich afspeelt in Rotterdam tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Op 14 mei 1940 wordt Rotterdam getroffen door het zwaarste bombardement dat Nederland heeft gekend. Voor de pasgetrouwde Katja betekent dit het einde van haar onbezorgde leven. Bijna de helft van haar familie komt om. Samen met haar man neemt ze haar overgebleven broertjes en zusjes in huis. Ze is vastbesloten hen door de oorlog heen te helpen. Maar naarmate het leven grimmiger wordt, wordt dit steeds moeilijker.

Simone van der Vlugt is een van Nederlands grootste schrijvers van jeugdboeken, thrillers en historische romans. Ze ontving diverse prijzen, waaronder de NS Publieksprijs voor 'Op klaarlichte dag' bewees zich ook als schrijfster van historische romans. Eerder verschenen 'Jacoba, Dochter van Holland' en 'Rode sneeuw in december'. In totaal werden van haar boeken meer dan twee miljoen exemplaren verkocht.

Simone van der Vlugt
Ambo|Anthos
9789026332166