De gruwelijke generaal

Prijs € 17,50

Jozua Douglas

Hardback | Augustus 2018 |

Lees De gruwelijke generaal, het supergrappige eerste deel in de serie Costa Banana van Jozua Douglas. Voor de fans van Roald Dahl. Vol humor, lachen verzekerd. Rosa en Fico zijn de kinderen van president Fernando. Fico moet zijn vader later opvolgen en daarom mag hij nu alvast wetten verzinnen. Maar voor zijn dochter Rosa heeft de president weinig aandacht. Als zij op een dag ontdekt dat de gruwelijke generaal Sjasliek een gruwelijk plan beraamt, luistert niemand naar haar. Gelukkig weet ze haar broer Fico te overtuigen en komen ze samen in actie. Kunnen ze de generaal nog stoppen? Jozua Douglas won met De verschrikkelijke badmeester de Hotze de Roosprijs 2013. Zijn tweede boek, De vreselijke tweeling, stond op de tiplijst voor de Nederlandse Kinderjury 2015. De gruwelijke generaal is getipt in De Wereld Draait Door en won de Pluim van de Kinderjury 2016. Met dit boek bewijst Jozua Douglas dat hij de allergrappigste schrijver van Nederland is. ‘Jozua is de Nederlandse Roald Dahl!’ – Arno Koek, boekhandel Blokker, HeemstedeKijk ook op www.jozuadouglas.com

Jozua Douglas
De Fontein Jeugd
9789026146701
Augustus 2018
256

Lees De gruwelijke generaal, het supergrappige eerste deel in de serie Costa Banana van Jozua Douglas. Voor de fans van Roald Dahl. Vol humor, lachen verzekerd.

Rosa en Fico zijn de kinderen van president Fernando. Fico moet zijn vader later opvolgen en daarom mag hij nu alvast wetten verzinnen. Maar voor zijn dochter Rosa heeft de president weinig aandacht. Als zij op een dag ontdekt dat de gruwelijke generaal Sjasliek een gruwelijk plan beraamt, luistert niemand naar haar. Gelukkig weet ze haar broer Fico te overtuigen en komen ze samen in actie. Kunnen ze de generaal nog stoppen?

Jozua Douglas won met De verschrikkelijke badmeester de Hotze de Roosprijs 2013. Zijn tweede boek, De vreselijke tweeling, stond op de tiplijst voor de Nederlandse Kinderjury 2015. De gruwelijke generaal is getipt in De Wereld Draait Door en won de Pluim van de Kinderjury 2016. Met dit boek bewijst Jozua Douglas dat hij de allergrappigste schrijver van Nederland is.

‘Jozua is de Nederlandse Roald Dahl!’ – Arno Koek, boekhandel Blokker, Heemstede

Jozua Douglas
De Fontein Jeugd