De geschiedenis van de Joden DL

Prijs € 19,95

Simon Schama

Dwarsligger | November 2015 |

Gebaseerd op 72 beoordelingen

De geschiedenis van de Joden. Deel 1: De woorden vinden, 1000 v.C. – 1492 is eerste deel van het boek dat Simon Schama altijd al heeft willen schrijven: een grootse geschiedenis van het Joodse volk. Van Mozes tot psychoanalyse, van de Bijbel tot de Westelijke Jordaanoever, van de cultuur tot en met de wetenschap: op al deze terreinen zijn Joden van een beslissende invloed geweest op de ontwikkeling van de wereld. Schama vertelt dit verhaal met de weidse blik die hem tot een van de beste historici van onze tijd maakt. De geschiedenis van de Joden beslaat duizenden jaren en vele continenten. Bijbelverhalen, liefdespoëzie, geschiedenis: dit is een zeldzaam rijk boek. Simon Schama is hoogleraar Geschiedenis en Kunstgeschiedenis aan Columbia University. Voor de BBC maakt en presenteert hij documentaires over deze onderwerpen. Lucide en genuanceerd. – 5 sterren in de Volkskrant Een prachtboek, meesterlijk verhaald en vertaald, boordevol interessante gegevens en inzichten. – 4 sterren in De Standaard Een indrukwekkende, monumentale studie, pakkend opgeschreven; Schama vertelt het verhaal alsof hij er zelf bij was. – Trouw dwarsligger® 365

Simon Schama
Dwarsligger®
9789049804282