De bakkersdochter

Prijs € 7,99

Sarah McCoy

Paperback | Januari 2018 |

Gebaseerd op 4 beoordelingen

Een meeslepend verhaal over goed en slecht in de Tweede Wereldoorlog – zet aan tot nadenken Duitsland, 1945. De ergste oorlogsterreur is aan de jonge Elsie voorbijgegaan. Zij en haar familie worden beschermd door een hooggeplaatste nazi die met haar wil trouwen. Maar als er in de kerstnacht een ontsnapt Joods jongetje op de stoep staat, weet Elsie dat ze alles wat ze liefheeft in gevaar brengt als ze de deur van de bakkerswinkel voor hem opent. El Paso, Texas, zestig jaar later. Journaliste Reba Adams werkt aan een kerstartikel voor het plaatselijke blad en interviewt Elsie, de oudere eigenaresse van een bakkerij aan de andere kant van de stad. Elsie geeft haar verhaal maar moeilijk prijs. Reba's vragen zijn een nare herinnering aan een donker verleden: haar leven in Duitsland tijdens de oorlogsjaren. Als de levens van deze twee vrouwen steeds meer met elkaar verweven raken, worden ze gedwongen om de ongemakkelijke waarheid uit het verleden onder ogen te zien en de moed te vinden om te vergeven.De pers over de boeken van Sarah McCoy ‘Ze kan uitstekend schrijven. Een sympathieke roman die zeker velen zal boeien.’ NBD Biblion ‘Boeiend en emotioneel geladen. De boodschap in het hart van het verhaal is dat het leven dat we zouden willen niet altijd het leven is dat we krijgen.’ Kirkus Reviews ‘Probeer bij dit boek je ogen maar eens droog te houden.’ Soest.nu

Sarah McCoy
Boekerij
9789022581988
Januari 2018
368

Een meeslepend verhaal over goed en slecht in de Tweede Wereldoorlog – zet aan tot nadenken

Duitsland, 1945. De ergste oorlogsterreur is aan de jonge Elsie voorbijgegaan. Zij en haar familie worden beschermd door een hooggeplaatste nazi die met haar wil trouwen. Maar als er in de kerstnacht een ontsnapt Joods jongetje op de stoep staat, weet Elsie dat ze alles wat ze liefheeft in gevaar brengt als ze de deur van de bakkerswinkel voor hem opent.

El Paso, Texas, zestig jaar later. Journaliste Reba Adams werkt aan een kerstartikel voor het plaatselijke blad en interviewt Elsie, de oudere eigenaresse van een bakkerij aan de andere kant van de stad. Elsie geeft haar verhaal maar moeilijk prijs. Reba's vragen zijn een nare herinnering aan een donker verleden: haar leven in Duitsland tijdens de oorlogsjaren.

Als de levens van deze twee vrouwen steeds meer met elkaar verweven raken, worden ze gedwongen om de ongemakkelijke waarheid uit het verleden onder ogen te zien en de moed te vinden om te vergeven.

De pers over de boeken van Sarah McCoy

‘Ze kan uitstekend schrijven. Een sympathieke roman die zeker velen zal boeien.’ NBD Biblion