Danstherapie

Verkenningen van het werkveld

Prijs € 44,70

Paperback | Februari 2020 |

Wat is danstherapie? Hoe helpen danstherapeuten cliënten hun leven weer vorm te geven? Hoe gebruiken zij dans, of elementen uit dans? Wat kenmerkt een danstherapeutische relatie? En hoe onderscheidt danstherapie zich van andere lichaamsgerichte therapeutische benaderingen? Dit boek is het eerste Nederlandstalige overzicht van zowel de theoretische grondslagen als de methodische werkwijzen van danstherapie. De auteurs geven op professionele en persoonlijke wijze inzicht in het vak en beschrijven vanuit de praktijk diverse toepassingen van danstherapie in Nederland en Vlaanderen. Binnen de danstherapie sluit je als therapeut aan bij de fysieke en mentale mogelijkheden van de cliënt, en ontwikkel je samen een bewegingsrelatie. Danstherapeutisch werken brengt mensen letterlijk en figuurlijk in beweging. De auteurs maken duidelijk hoe danstherapie een bijdrage levert aan de verbetering van de geestelijke gezondheid en kwaliteit van leven. Dit boek geeft een schat aan informatie voor cliënten, studenten, docenten, therapeuten en andere hulpverleners. Tevens een aanrader voor iedereen geïnteresseerd in beweging, dans en geestelijke gezondheid, en voor iedereen die beter wil begrijpen hoe en waarom lichamelijke beleving van wezenlijke betekenis is voor ons bestaan.

ACCO Uitgeverij b.v.
9789492398345
Februari 2020