Crash course programmeren in Python

Projectgericht leren programmeren

Prijs € 34,99

Voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Actie: Geen verzendkosten!

Eric Matthes

Paperback | Mei 2018 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductiein programmeren met Python. Programma's schrijven, problemen oplossen en programma's laten werken worden in korte tijd aangeleerd. In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, klasses en loops, en wordt het schrijven van duidelijkeen leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp.Daarnaast wordt aangeleerd hoe programma's interactief gemaakt kunnen worden en hoe code getest kan worden op veiligheid voordat het aan een project wordt toegevoegd.In de tweede helft wordt deze kennis gebruikt voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, data visualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt hen op weg en leert ze in snel tempo programma's maken. Ga nu aan de slag en codeer!De onderwerpen in dit boek:* de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal* 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert* werken met data om interactieve afbeeldingen te maken* webapps maken, aanpassen en online verspreiden* omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossenGeschikt voor Windows en Mac

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Eric Matthes
Uitgever
Visual Steps B.V.
ISBN
9789059056749
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Mei 2018
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie
in programmeren met Python. Programma's schrijven, problemen oplossen en programma's laten werken worden in korte tijd aangeleerd. In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, klasses en loops, en wordt het schrijven van duidelijke
en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp.
Daarnaast wordt aangeleerd hoe programma's interactief gemaakt kunnen worden en hoe code getest kan worden op veiligheid voordat het aan een project wordt toegevoegd.
In de tweede helft wordt deze kennis gebruikt voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, data visualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.
Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt hen op weg en leert ze in snel tempo programma's maken. Ga nu aan de slag en codeer!

De onderwerpen in dit boek:
* de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
* 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert
* werken met data om interactieve afbeeldingen te maken
* webapps maken, aanpassen en online verspreiden
* omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen

Geschikt voor Windows en Mac

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Eric Matthes
Uitgever
Visual Steps B.V.
ISBN
9789059056749
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Mei 2018
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig

Actuele bestsellers!

  • 25,99
  • 24,99
  • 24,99
  • 23,99
  • 23,00
  • 18,99
  • 15,99
  • 17,50
  • 15,00
  • 17,99