As above so below

Prijs € 29,50

Mathias Ussing Seeberg

Hardback | Juli 2017 |

Deze prachtige uitgave 'James Aldridge, As above so below', hardcover, 104 pagina's en op groot formaat, gaat in op de serie van 8 indrukwekkende schilderijen. Door de riante hoeveelheid detailfoto's krijgt de lezer een innige weergave van de imposante, originele kunstwerken. De teksten zijn van Mathias Ussing Seeberg, curator van het Louisiana Museum of Modern Art in Denemarken. De vormgeving en uitgave zijn in vertrouwde handen van Galerie Christian Ouwens.De schilderstijl van de kunstenaar vormt een onvergetelijke indruk. Geïnkte washes, geometrische vormen en zacht rokerige gebieden staan recht tegenover de silhouetten, realistische vogels en gestileerde elementen. De resulterende spanning herinnert de kijker eraan dat wat men ziet niet altijd is wat het in eerste instantie lijkt. De schilderijen spreken hun eigen taal, ondanks hun referenties naar eerdere werken en dat is ook de constante ontwikkeling in de carrière van Aldridge, elk werk is door het vorige beïnvloed. Aldridge zorgt voor een balans tussen groteske en schoonheid. Hij kijkt naar de hoeveelheid informatie dat een beeld kan vasthouden voordat het verzadigingspunt wordt bereikt.De aanleiding voor de tentoonstelling en het bijbehorende boek speelde al lang, jaren geleden werd galeriehouder Christian Ouwens overweldigd door een tien meter lang doek in Tate Modern, Londen. Het doek verbeeldt een fantasierijke wereld: vogels, planten, herten en bomen, een symbiose die voortleeft in de gedachte van de kijker. Keer op keer is Ouwens terug gegaan om het schilderij te bekijken, totdat hij besloot de in Zweden wonende kunstenaar te benaderen voor een samenwerking. 'As above so below' laat een serie van 8 schilderijen op groot formaat zien, die de in Zweden wonende Britse kunstenaar James Aldridge maakte gedurende een periode van 18 maanden.

Mathias Ussing Seeberg
Christian Ouwens, Uitgeverij
9789490291051
Juli 2017
Engelstalig
104

Deze prachtige uitgave 'James Aldridge, As above so below', hardcover, 104 pagina's en op groot formaat, gaat in op de serie van 8 indrukwekkende schilderijen. Door de riante hoeveelheid detailfoto's krijgt de lezer een innige weergave van de imposante, originele kunstwerken. De teksten zijn van Mathias Ussing Seeberg, curator van het Louisiana Museum of Modern Art in Denemarken. De vormgeving en uitgave zijn in vertrouwde handen van Galerie Christian Ouwens.

De schilderstijl van de kunstenaar vormt een onvergetelijke indruk. Geïnkte washes, geometrische vormen en zacht rokerige gebieden staan recht tegenover de silhouetten, realistische vogels en gestileerde elementen. De resulterende spanning herinnert de kijker eraan dat wat men ziet niet altijd is wat het in eerste instantie lijkt. De schilderijen spreken hun eigen taal, ondanks hun referenties naar eerdere werken en dat is ook de constante ontwikkeling in de carrière van Aldridge, elk werk is door het vorige beïnvloed. Aldridge zorgt voor een balans tussen groteske en schoonheid. Hij kijkt naar de hoeveelheid informatie dat een beeld kan vasthouden voordat het verzadigingspunt wordt bereikt.

De aanleiding voor de tentoonstelling en het bijbehorende boek speelde al lang, jaren geleden werd galeriehouder Christian Ouwens overweldigd door een tien meter lang doek in Tate Modern, Londen. Het doek verbeeldt een fantasierijke wereld: vogels, planten, herten en bomen, een symbiose die voortleeft in de gedachte van de kijker. Keer op keer is Ouwens terug gegaan om het schilderij te bekijken, totdat hij besloot de in Zweden wonende kunstenaar te benaderen voor een samenwerking.

'As above so below' laat een serie van 8 schilderijen op groot formaat zien, die de in Zweden wonende Britse kunstenaar James Aldridge maakte gedurende een periode van 18 maanden.

Mathias Ussing Seeberg
Christian Ouwens, Uitgeverij